|          

Colors: Purple Color

Aquest mes s’han enllestit els darrers treballs per a la posada en marxa a Blanes del projecte 'Camins Segurs', una proposta sorgida a l'Escola Joaquim Ruyra que finalment s'ha fet realitat després de  gairebé dos anys de treball previ. Han contribuït a què així sigui la suma de d'esforços de diversos departaments del consistori, principalment de la Policia Local de Blanes i Promoció de la Ciutat –a través del projecte Treballs als Barris-, així com dels Serveis Municipals i Educació. 

La tarda d'aquest passat divendres es van presentar els elements centrals de la 'Campanya de Tardor' que impulsa l'Associació de Botiguers de Blanes Centre, amb el suport de l'Ajuntament de Blanes. 

La presentació de la campanya celebrada el passat divendres a la Plaça d'Espanya, la van encapçalar el president de l’Associació de Botiguers de Blanes Centre, Lluís Pascual, acompanyat de l'alcalde de Blanes, Àngel Canosa, el tinent d'alcalde de Promoció de la Ciutat, Albert Sanz, així com membres de la junta de l'entitat comercial i el creador dels personatges de la campanya, Sergi Ros. També van participar-hi bona part dels establiments adherits a la iniciativa. 

La campanya 'En Bla i la Nes, una aventura per aquesta tardor', recupera un projecte engegat fa 20 anys per part de diversos departaments de l'Ajuntament de Blanes per explicar la història de la vila a través de contes infantils protagonitzats per dos personatges animats. Ara, 20 anys més tard, l'ABBC ha cregut oportú recuperar en Bla i la Nes, que formen part de l'ideari col·lectiu del municipi amb una doble vessant. Per un costat, recuperar la generació que ara ja tenen entre 20 i 30 anys, i de l'altra obrir un nou món de contes i animació a totes les criatures que encara no els coneixen. El nou conte es tracta d’un relat ple d'aventures d'en Bla i la Nes sobre la tardor on es potencien els elements propis del comerç local.



Ahir, al veïnat de Sant Martí Sacalm de Susqueda, es va celebrar la 4a Edició de Networking Rural: una sessió plena de coneixement teòric i pràctic per ajudar a la petita i mitjana empresa a desenvolupar el seu potencial social i tecnològic. 

El programa va incloure una primera sessió de brànding amb en Pere Maymí, autor de Rock & Brand. Li va seguir una pausa amb un petit aperitiu com a prèvia de la segona sessió pràctica de networking amb l'estudi d'un cas real de l'empresa rural de tractors John Deeré. 

Per acabar, els i les alumnes van rebre una classe sobre com gravar un pòdcast en directe sobre les empreses rurals que envolten l'emblemàtic territori on es va celebrar la sessió.



El dissabte va tenir lloc l’acte inaugural de la via verda paral·lela a la carretera C-63 a Riudarenes. L’acte va consistir en una ruta a peu pel recorregut de la via que condueix fins a la zona humida de La Camparra. Segons declara l’alcalde, aquest acte suposa una de les accions sota l’objectiu d’oferir un municipi que connecti els seus veïnats d’una forma sostenible i eficient. 

Per als veïns i veïnes de Riudarenes, la via verda es tradueix com una connexió més entre els veïnats que s’aïllen una mica del centre de la població. Per tant, la seva acollida sempre és positiva. Tal com declaren a continuació, aquests tipus de connexions sempre són benvingudes. Com a resposta, el consistori escolta les peticions de la ciutadania per valorar i treballar les diferents propostes. Com a cloenda de l’acte inaugural, es va organitzar un petit aperitiu per als i les assistents.