|          

Les platges de Lloret de Mar han estat les que han patit més afectacions pels temporals a la comarca durant els últims mesos. Ara des de l'Ajuntament, treballen amb intensitat per poder arribar a l'estiu amb les platges adequades al 100%, començant per anivellar la sorra de la platja gran i la reconstrucció del passeig de Fenals, una de les afectacions més importants.

Una de les tasques més importants serà tapar la rocalla i fer arribar la platja a l’alçada de les escales que ara estan tancades. Pel que fa al cost dels treballs, han estat valorats en 180.000 euros, dels quals 30.000 provenen de l’Estat espanyol. 

D’altra banda, Lloret de Mar compta aquest estiu amb 25 socorristes al juliol i agost arreu del litoral. A més,les 5 platges del municipi han renovat la Bandera Blava de qualitat.

Finlament, les platges de Blanes i Tossa de Mar gairebé no han patit afectacions pels temporals, i per tant les platges funcionen amb normalitat. En canvi, pel que fa als serveis, Blanes, Lloret i Tossa deMar, igual que l'estiu passat, no obriran les dutxes a causa de la sequera.

La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, ha visitat avui les obres de la variant d’Anglès, una de les actuacions en marxa més importants del Govern a les comarques gironines, amb una inversió de 30,7 MEUR. Aquesta infraestructura connectarà la C-63 i l’N-141e i permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà, fet que millorarà la mobilitat i la seguretat viària. Les obres, que encaren l’última fase, finalitzaran el setembre vinent.

Actualment, el recorregut de la C-63 en el tram comprès entre Anglès i Santa Coloma de Farners assumeix uns 7.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 8,5% de pesats. Pel que fa a la N-141e, a la zona d’Anglès absorbeix uns 12.000 vehicles diaris, dels quals un 8% són pesants. Així, la nova variant que executa la Generalitat permetrà alleugerir de trànsit la travessera d’Anglès.

La nova variant tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i inclou com a actuació principal un nou túnel de 485 metres de longitud. Estarà conformada per una calçada de dos carrils de 3,5 m d’amplada cadascun, separats per una mitjana d’1 metre i vorals d’1 metre d’amplada. A més, l’obra inclou un conjunt de millores al ferm de la travessera urbana de la C-63. 

El traçat de la nova carretera, que discorre per l’est del municipi, comença a la C-63, al sud del municipi d'Anglès. En aquest punt, s’hi ha construït una rotonda (accés sud), per a connectar la travessera d'Anglès, la C-63, el cementiri d’Anglès i altres camins de la zona amb la nova carretera. Uns 250 metres a continuació, comença el túnel.

La variant continua després del túnel en direcció nord fins a la connexió amb l’N-141 Olot – Girona, on s’inclou una altra rotonda (accés nord) que també servirà per accedir al nucli d'Anglès. En l’execució de les obres, a més de la formació de la nova carretera, les noves rotondes i el nou túnel, es construeixen dues estructures: un pas inferior que dona accés al cementiri per sota de la variant i un pas inferior per donar continuïtat a un camí.

L’obra també inclou l’execució de la infraestructura necessària per l’estesa de la fibra òptica al llarg de tota la traça, dels elements per a facilitar el drenatge de la carretera, les mesures d’integració ambiental i la millora del ferm de la travessera d’Anglès de la C-63 (avinguda de Santa Coloma), amb un paviment nou que tindrà característiques fonoabsorbents, per a reduir l’impacte sonor del trànsit.

A més també, el túnel compta amb tecnologia punta i permetrà que des d'una central es puguin controlar càmeres i sistemes de ventilació de forma automàtica.

Des de l'Ajuntament d'Anglès valoren molt positivament aquest anunci i afirmen que els hi permetrà reconfigurar el nucli del municipi. Per això, amb col·laboració amb els comerciants i l'equip de govern, es plantejaran quines noves propostes podran sorgir ara en endavant tant al nucli com a la zona industrial, per on també passarà la variant.

Agents dels Mossos d'Esquadra de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) de Girona investiguen la mort violenta d'un home de 34 anys al municipi de Riudellots de la Selva (Girona). 

Els Mossos han rebut l'avís que hi havia diversos homes (que formaven part de dos grups) barallant-se a l'exterior d'una nau que no té cap cartell que l'identifiqui. Els feta han succeït a les 14h al poligon industrial de Riudellots de la Selva. Segons les primeres informacions, la víctima hauria discutit amb les cinc persones de dos turismes, un d'ells amb amb matrícula francesa. La baralla ha acabat amb un tiroteig i l'home ha acabat mort. Posteriorment, els cinc sospitosos han fugit i ara els Mossos d'Esquadra els estan buscant.

L'Ajuntament de Lloret ha signat un conveni amb una vintena d'empreses d'oci nocturn  per a reforçar el compliment de l'Ordenança de Civisme i Convivència ciutadana, aquest estiu, a través de la contractació d'auxiliars de serveis d'oci nocturn. El conveni signat té per objectiu millorar el compliment de les conductes recollides a l'ordenança aprovada per Ple Municipal al 2012 i que s'ha revisat aquest any, i incidirà en el compliment de la mateixa per tal d´evitar en la mesura del possible els sorolls, la venda ambulant, el consum de begudes alcohòliques i altres drogues a la via pública, els actes de vandalisme o l'oferiment i demanda de productes i serveis il·legals a la via pública, entre d'altres.

Mitjançant el present conveni aquestes empreses d'oci nocturn es comprometen a assumir el cost econòmic de la contractació de personal auxiliar de serveis per a realitzar tasques de control dels espais públics adjacents als seus establiments amb un import total de 75.910€. Aquest import s'ha calculat en base a l'aforament total que tenen els diferents locals participants. Per la seva banda l'Ajuntament assumeix la contractació formal auxiliars de serveis d'oci nocturn donat que la competència en matèria de seguretat a la via pública i espais públics és una competència municipal. En total es contractaran entre deu i onze auxiliars de serveis d'oci nocturn.

Aquest servei es durà a terme des de mitjans de juliol al 31 d'agost a l'Avinguda Just Marlés i als carrers propers com són Carrer Josep de Togores, Carrer Ponent, Carrer Santa Cristina, Plaça Santa Cristina, Baix de la riera- Tarradellas i Plaça del Carme, entre d´altres com a prova pilot aquest estiu i amb la possibilitat de prorrogar-se del 2025 al 2027.

Aquest serveis es coordinaran amb la Policia Local a través d'un coordinador i també mitjançant la incorporació de noves eines tecnològiques com les noves càmeres de videovigilància del centre històric.

Per segon any consecutiu, el municipi d'Amer ha acollit un cicle de xerrades obert a totes aquelles persones que han estat interessades en alguns dels temes proposats. Les xerrades s'han conduït per diferents professionals del sector per abordar diversos àmbits. El cicle ha estat un projecte organitzat conjuntament amb la comissió de gent gran d'Amer, Càritas d'Amer, el CAP, l'Ajuntament i l'Equip Comunitari de la Selva.

Des de Càritas i els diversos organismes que han participat, afirmen que els cicles han resultat tot un èxit, ja que la majoria dels participants han estat presents a cadascuna de les conferències. Per això, treballen en la tercera edició abordant les necessitats que sorgeixin al llarg de l'any i de les noves propostes que es plantegin des de la comunitat.

El municipi de Riudarenes engegarà el pròxim mes de juliol el projecte Brigada Jove. Enguany, però, des de l'àrea de Joventut han considerat oportú reduir les places i escorçar el temps que es portarà a terme el projecte. No obstant això, el departament de joventut ha aconseguit candidats i candidates per les places de la Brigada Jove d'aquest any.

Des de l'Ajuntament, han informat que el dia de la prova serà aquest divendres 14 de juny a les 9:45 h del matí a la sala de plens del municipi. Seguidament, es realitzarà el sorteig dels aprovats que entraran a formar part de la Brigada Jove de Riudarenes.