El Consell Comarcal de la Selva contracta a 11 agents telemàtics per donar suport als ciutadans en les gestions electròniques
El Consell Comarcal de la Selva ha donat el tret de sortida al programa Treball i Formació amb la contractació d'agents telemàtics per donar suport als ciutadans en les gestions electròniques. Des de l'ens selvatà, consideren oportú acollir-se el programa per donar resposta a les necessitats dels ciutadans, i alhora ajudar a millorar l'ocupabilitat de persones amb dificultats d'inserció laboral.
El programa Treball i Formació té com a objectiu ajudar a millorar l’ocupabilitat de persones amb dificultats d'inserció laboral. D’aquests 30 nous treballadors, un total de 17 desenvoluparantasques de paleteria i pintura en diversos municipis de la comarca, un total de 2 realitzaran tasques d'assistència domiciliària en coordinació amb els serveis socials de la comarca i 11 més realitzaran tasques d’auxiliar administratiu per donar suport al ciutadà en els tràmits electrònics amb l'administració o organismes públics, així com assessorament d’estalvi energètic a persones que es troben en situacions d'especial vulnerabilitat.
Amb la contractació d’aquestes persones, amb perfil administratiu, es pretén donar resposta a les necessitats de les entitats locals en l'actual context de crisi. I és que una de les necessitats detectades ha estat la dificultat que tenen els ciutadans de la comarca de la Selva per apropar-se a l'Administració i realitzar tràmits electrònics. Per això, des de l’ens selvatà es va creure oportú acollir-se a aquest programa que, a més de donar resposta a les necessitats de molts ciutadans, donarà una oportunitat perquè aquestes persones que s’han contractat es reincorporin al món laboral durant un període de dotze mesos.
Les principals tasques que realitzen aquestes persones són de suport a la ciutadania, especialment a col·lectius vulnerables, en les gestions de tràmits telemàtics, gestió de tràmits referents a l'ensenyament a distància i serveis digitals d’ús quotidià. Així mateix, impulsen i donen suport a la tramitació de l’IDCAT, i al registre en espais de salut digitals, i en plataformes i xarxes socials.
Aquelles persones que vulguin disposar del suport de l’agent telemàtic cal que demanin cita prèvia al seu municipi.